Братята Люмиер и магията на киното


Камера работи! Готови! Снимаме!

“Киното е като великолепна и взискателна любовница” – Ингмар Бергман.

Неслучайно наричат киното седмото изкуство. А когато говорим за кино, няма как да пропуснем пионерите в това изкуство – братята Люмиер – Август и Луи Жан.

Името им става известно благодарение на патентована революционна за времето си машина за излъчване на кинематографско изображение.

Макар, че Томас Едисон също патентова подобна машина, произведението на братята позволява гледането на филм от повече от един зрител,но машината направена от братята прожектирала с едва 16 кадъра в секунда, докато тази на Едисон с зашеметяващите за  времето си 48 кадъра.

Донякъде успехът им е предизвестен. Отрастват в семейство на фотографи, но времената са трудни и въпреки усилената работа, семейството е на ръба на фалита.

Но, за всеки проблем си има решение и през 1882 година след като Огюст се завръща от военна служба, семейството успява да си стъпи на краката.

Започват да работят по автоматизиране на процеса по обработката на снимките и така само в рамките на 2 години- до 1884 година се ражда фабриката за производство на филми „Люмиер“.

Благосъстоянието на семейството се подобрява и през 1892 година, когато баща им се пенсионира, братята поемат бизнес.

Още същата година братя Люмиер патентоват и своя собствена камера, която да прожектира вече готовите ленти пред широката публика. (първата подобна камера е направена от Шарл Емил- Рейно, който е считан за бащата на анимацията).

Така широката публика се запознава със седмото изкуство, което до онзи момент е нещо непознато и екзотично.

Датата е 19.03.1895, като тя се приема официално за раждането на киното, а първия късометражен филм, който тогава е прожектиран показва как група работници напускат фабриката на братя Люмиер.

През 1905 година братята се оттеглят активно от бизнеса  и създават първата машина за цветни снимки. – автохрома Люмиер. Макар, че подобна машина вече е създадена от Леон Були през 1892 година, те патентоват и разработват собствена версия.

Скоро киното навлиза с бясна скорост по целия свят. Вече е време и широката публика да се докосне до магията на киното.

В Париж, на 22 март 1895 година се излъчва първата прожекцията в „Общество за развитие на националната индустрия“, пред 200 отбрани гости.

Но, прожекцията не се развива по план.

Прожектираната лента „Пристигането на влака“ (L’Arrivée d’un Train en Gare de la Ciotat ) предизвиква масова паника сред публиката, която щом вижда приближаващия се влак от екрана, масово се разбягва.

През следващата година изобретението на Люмиер обикаля света и запознава широката публика с магията на киното.

През 1919 година Луи Люмиер е избран за член във Френската академия на науките, а по-късно на негово име е създадена и едноименната награда.

Интересното е, че въпреки привличат многобройна публика и я запознават с едно революционно откритие, самите братя Люмиер обявяват, че киното няма бъдеще, но въпреки това отказват на желаещите кандидати да се сдобият и патентоват новата технология.

През XX в компанията „Люмиер“ се превръща в  лидер сред производителите на фотографски продукти.

Но, тогава на пазара се появяват по-усъвършенствани конкуренти продукти. Следва обединение с конкуентите от „Llford“ и това е краят на едноименната марка на братята.

Макар, че братята Люмиер не са създатели на тази иновативна технология.

Те са първите пионери, които се възползват от открилата се пред тях възможност и осъзнават силата на  киното като средство за масова информация и разширяване на културните знания.

Не само това. Те са първите, които се възползват от силата му като символ на ограмотяването и облагородяването на човека.

И то в онези времена, когато тепърва сведенията за масова информация правят първите си крачки.

Камера работи! Готови! Снимаме!

“Киното е като великолепна и взискателна любовница” – Ингмар Бергман.

Неслучайно наричат киното седмото изкуство. А когато говорим за кино, няма как да пропуснем пионерите в това изкуство – братята Люмиер – Август и Луи Жан.

Името им става известно благодарение на патентована революционна за времето си машина за излъчване на кинематографско изображение.

Те изобретяват първата машина за прожекции, но тя преава изображенията с едва 16 кадъра в секунда.

Малко по-късно Томас Едисон я усъвършенства и зрителите имат удоволствието да гледат със зашеметяващите за времето си 48 кадъра.

Донякъде успехът им е предизвестен. Отрастват в семейство на фотографи, но времената са трудни и въпреки усилената работа, семейството е на ръба на фалита.

Но, за всеки проблем си има решение и през 1882 година след като Огюст се завръща от военна служба, семейството успява да си стъпи на краката.

Започват да работят по автоматизиране на процеса по обработката на снимките и така само в рамките на 2 години- до 1884 година се ражда фабриката за производство на филми „Люмиер“.

Благосъстоянието на семейството се подобрява и през 1892 година, когато баща им се пенсионира, братята поемат бизнес.

Кинематограф

Още същата година братя Люмиер патентоват и своя собствена камера, която да прожектира вече готовите ленти пред широката публика. (първата подобна камера е направена от Шарл Емил- Рейно, който е считан за бащата на анимацията).

Така широката публика се запознава със седмото изкуство, което до онзи момент е нещо непознато и екзотично.

Датата е 19.03.1895, като тя се приема официално за раждането на киното, а първия късометражен филм, който тогава е прожектиран показва как група работници напускат фабриката на братя Люмиер.

братята Люмиер

През 1905 година братята се оттеглят активно от бизнеса  и създават първата машина за цветни снимки. – автохрома „Люмиер“.

Макар, че подобна машина вече е създадена от Леон Були през 1892 година, те патентоват и разработват собствена версия.

Скоро киното навлиза с бясна скорост по целия свят. Вече е време и широката публика да се докосне до магията на киното.

В Париж, на 22 март 1895 година се излъчва първата прожекцията в „Общество за развитие на националната индустрия“, пред 200 отбрани гости.

Но, прожекцията не се развива по план.

Прожектираната лента „Пристигането на влака“ (L’Arrivée d’un Train en Gare de la Ciotat ) предизвиква масова паника сред публиката, която щом вижда приближаващия се влак от екрана масово се разбягва.

Пристигането на влака е първия филма на братята

През следващата година изобретението на Люмиер обикаля света и запознава широката публика с магията на киното.

През 1919 година Луи Люмиер е избран за член във Френската академия на науките, а по-късно на негово име е създадена и едноименната награда.

Интересното е, че въпреки привличат многобройна публика и я запознават с едно революционно откритие.

Самите братя Люмиер обявяват, че киното няма бъдеще, но въпреки това отказват на желаещите кандидати да се сдобият и патентоват новата технология.

Макар, че братята Люмиер не са създатели на тази иновативна технология, те са първите пионери, които се възползват от открилата се пред тях възможност.

Благодарение на факта, че осъзнават силата на киното като средство за масова информация.

Те го използват като символ на ограмотяването и облагородяването на човека, в онези времена, когато тепърва сведенията за масова информация правят първите си крачки.


Оставете коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *


За нас


Ние сме млад новинарски сайт и се стараем да предложим на нашите читатели подбрано качествено, интересно и любопитно съдържание, което да събуди интереса към знанието и смислените неща от деня, страната и света.


КОНТАКТИ

ОБЩИ УСЛОВИЯ


Бюлетин



    Нашият уебсайт използват бисквитки за по-добро сервиране на съдържание. Приемайки нашите общи условия, вие се съгласявате с тях.